Voorwaarden en FAQ

 

Is de manuele Safeclean reinigingsmethode veiliger dan alternatieve methodes? (droogkuis, machinale reinigingen)

 

De toegepaste reinigingsmethode is uiterst veilig voor alle interieurmaterialen. Daarom uitermate geschikt voor het onderhoud van waardevolle stofferingen.

Krimp: de kans op krimp is zo goed als onbestaande.

Verlenging materialen:  

Een lichte verlenging kan optreden bij het reinigen van overgordijnen en stores omdat we de stof een weinig opspannen om reinigen mogelijk te maken. (minder als 1%)

Dit is weinig rekening houdend met een toegelaten krimp van 5%! die een gemiddelde droogkuis hanteert (concreet betekend dit, dat U niets kan inbrengen als uw gordijnen met een lengte van 2 meter 10 cm gekrompen zijn!) 

 

Is de manuele Safeclean methode zinvol als de materialen vrij vuil zijn?

Gevoelsmatig zou je denken van niet. Toch is de realiteit anders alhoewel we aanbevelen om elke 3 à 4 jaar een Safeclean onderhoudsbeurt te overwegen.

Ook als de materialen vrij vuil zijn biedt de manuele methode goede resultaten. De reiniging zal meer tijd in beslag nemen (duurder) en vooral de achterzijde van overgordijnen kan een probleem zijn.

(voordeel: de achterkant is meestal niet zichtbaar is)

Soms kan het vervangen van de achterkant een optie zijn.

Algemeen advies: laat uw bekledingen minimum elke 5 jaar reinigen.

 

Behandelen moeilijke vlekken.

Het behandelen van moeilijke vlekken kan wel best uitgevoerd worden door een expert. Safeclean wordt aanzien als de expert in België maar toveren kunnen we nog steeds niet. (>80% slaagkans)

Dergelijke behandelingen nemen tijd in beslag, zijn soms risicovol en prijzig.

Voor het verwijderen van een vlek op een nieuw of recent tapijt wordt de prijs van een volledige reiniging aangerekend. Soms wordt het ganse tapijt licht opgefrist omdat dit meestal een beter resultaat oplevert.

Heeft U een tapijt met bijvoorbeeld een tientallen vlekken van huisdieren, koop dan best een nieuw tapijt…

Via een foto kunnen we U onze mening formuleren.

 

Wat na de opdracht?

In principe zal Safeclean U vragen of de materialen met een beschermende coating moeten behandeld worden.  Dit heeft als voordeel dat het materiaal trager zal vervuilen maar het is geen  wondermiddel.

Als een vlek toch indringt zal ze iets moeilijker te verwijderen zijn.

Tevens heeft U recht op een gratis DFI mini-set waarmee U perfect een vlek kan verwijderen of voorbehandelen zonder risico op schade!

 

Wat bij schade?

De kans op schade is, vanwege de aard van de reiniging, uiterst gering.

Werd de schade veroorzaakt door een ondeskundige behandeling van de materialen, onvoorzichtigheid van de uitvoerder of een ongeval dan zal de uitvoerder instaan voor de kosten tot een maximum van €5000.

Is de schade daarentegen te wijten aan slijtage of een slechte montage dan zijn de kosten ten laste van de opdrachtgever.

Voorbeelden:

Sommige materialen verzwakken door een jarenlange blootstelling aan zonlicht (uv straling) en kunnen stukgaan zelf als men voorzichtig te werk gaat.

Gordijnrails worden soms ook slecht gemonteerd waardoor ze bij de minste trekkracht loskomen.

Oprolsystemen van stores die na verloop van tijd slecht functioneren…

Bij het verwijderen van vlekken bestaat de kans dat er nog residu is na behandeling,  Sommige vlekken zijn nu eenmaal onomkeerbaar of kunnen zelfs verergeren na behandeling. 

Bijvoorbeeld residu van een vorige vlekverwijdering waardoor er een reactie kan optreden met onze  producten. Dit komt gelukkig zelden voor (2x op 30 jaar).  Ook bij geurproblemen veroorzaakt door oa. huisdieren of overdreven vervuiling (loopzones) kan nooit voorzien worden dat het resultaat na behandeling voldoende zal zijn. Dit is sowieso steeds op risico van de klant omdat we dit onmogelijk kunnen voorzien.

Ander voorbeeld, soms wordt er met viltstift geschreven op de molton van bijvoorbeeld een bankstel. Zeker als het bankstel zeer vuil is (en dus iets natter moet gereinigd worden) kan de kleurstof naar de bovenkant van de stof migreren.

Ook niet te voorzien en dus op risico van de klant.

 

 

Foto’s en verslag

Soms worden er een foto gemaakt van de vlek die we behandelen. Dit maakt deel uit van een verslag dat we maken van elke interventie.  De bedoeling is dat we zo zelf onze technieken kunnen optimaliseren (oa. opleiden van  partners. De foto’s kunnen ook geplaatst worden op de sociale media zodat bezoekers zich een idee kunnen vormen van onze unieke dienstverlening. Indien U dit niet wenst, gelieve dit te melden aub.

 

 

Wat bij discussie?

Een engagement met onze diensten steunt op vertrouwen. Als we een vlek verwijderen en we vinden zelf dat het resultaat te beperkt is zullen we maximum een korting voorzien van 50%.  .

 

 

Protectionplan en Protectionplan+

De klant is verplicht om zelf actie te ondernemen na morsen.  Daarom is het belangrijk dat hij na aankoop van zijn bankstel of tapijt zo snel mogelijk de instructies volgt die hij kan terugvinden op de handleiding van bijgeleverde  onderhoud set.  Dit is belangrijk omdat directe actie een probleem aanzienlijk kan verminderen.  De klant kan uiteraard steeds bellen als er iets niet duidelijk is maar in principe zijn de nodige handelingen zéér eenvoudig.

Doet de klant dit niet naar behoren (wat makkelijk kan aangetoond worden) zal hij een eventuele interventie zelf moeten betalen, zij het met een korting van 30% op de officiële verkoopprijs.